30 Mayıs 2024 Perşembe

TÜTÜN VE AKCİĞER

TÜTÜN VE AKCİĞER


Tütün mamüllerinin kullanımının özellikle sigara içiminin azaltılması ve sigaranın sağlık yönünden zararları konusunda farkındalık oluşturmak için 30 yılı aşkındır göğüs cerrahisi uzmanlığını icra eden biri olarak bugüne kadar elimden geleni yaptım, yapmaya da devam ediyorum. Tıp Fakültesi eğitiminde stajyer hekimlere, ihtisas eğitiminde asistanlara, uzmanlara ayrıca hastalarıma ve halka (ki birçok tanıdığım meslektaşımı ve yakınlarımı sigara ile ilişkili hastalıklardan kaybettim) dilimin döndüğü ve gücümün yettiği kadar çeşitli vesilelerle ve değişik yöntemlerle sigara konusunu anlatmaya gayret ediyorum. Öncelikle bu konuda gerekeni önce ben yapıyorum, örnek oluyorum. Koruyucu hekimliğe inanıyor ve önem veriyorum. Benim için bir hasta ve bir kişi ile bu konuda zaman ayırıp konuşmak ve mümkünse sigarayı bırakmaya ikna etmek, akciğer kanseri ameliyatları için harcadığım vakitten daha önemli ve değerlidir. Hastalar ve halk bu konuda üzerine düşeni yapsın varsın hasta sayımız azalsın, maddi yönden (vaka sayısı azaldığı için) zarar edelim, dert etmem aksine sevinirim. Bu sunumu 4 yıl önce bir dakikalık hazırlamıştım, 31 Mayıs 2024 Dünya Tütünsüzlük (yani tütünü terk etme, bırakma) Günü vesilesiyle tekrar gözden geçirip güncelleştirip olgunlaştırıp zenginleştirdim. Umarım içmeyenler aynen devam ederler, içenler de bir an önce tütün ve mamüllerinden uzaklaşırlar. Herkese tütünsüz, sigarasız sağlıklı günler diliyorum. 

NOT: Sunumumu beğenip faydalı buldu iseniz, lütfen kendi sosyal platformlarınızda duyurur paylaşırsanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler

30.05.2024 / Prof. Dr. İrfan Yalçınkaya


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YOUTUBE KANALIM VE OYNATMA LİSTELERİ

21 Mart 2015’de oluşturup ilk videoyu (Kliniğin 14 Mart Programı nedeniyle davet ettiğim Şair-Yazar Metin Önal Mengüşoğlu’nun konuşması sıra...