18 Mayıs 2022 Çarşamba

TÜRKİYE'DE GÖĞÜS CERRAHİSİ'NDE ARAMIZDAN AYRILAN HEKİMLER

TÜRKİYE'DE GÖĞÜS CERRAHİSİ'NDE ARAMIZDAN AYRILAN HEKİMLER

Türkiye'de Göğüs Cerrahisi'nde dünden bugüne aramızdan ayrılan hocalarımızı ve meslektaşlarımızı anmak için bu ülkedeki en kapsamlı çalışmayı yapmıştım. Bu çalışmanın yalnız göğüs cerrahisi uzmanlık dalında değil muhtemelen diğer uzmanlık dallarında da tek çalışma olduğunu düşünüyorum. Elden geldiğince ve gücüm yettiğince belge bilgi topladım. Bu konuda bir çok meslektaşımdan ve vefat eden meslektaşlarımızın yakınlarından bile destek ve yardım aldım. Hatta bu amaçla TÜSAD Göğüs Cerrahisi Koordinasyon Kurulu Başkanı iken bu konunun da yer aldığı bir sempozyumu da Mayıs 2016'da gerçekleştirmiştik. 
Bu sempozyumun tüm dokümanları arşivimde mevcuttur. Bu arşivden istifade ile hazırladığım bir çalışmayı da herkesin faydalanması için 3 yıl önce Youtube'a yüklemiştim.
"Türkiye'de Göğüs Cerrahisi'nde Aramızdan Ayrılan Hekimlerin Anısına" 
Bu çalışmamı hala devam ettiriyor ve zaman zaman da güncelliyorum. Son olarak iki posteri dün yeni veriler ışığında güncelledim. Powerpoint ve büyük ebatlı poster formatındaki bu çalışmayı resim şeklinde burada paylaşmak istedim. Youtube'daki videoklip çalışmamı da ileride güncellemeyi düşünüyorum. Hani şair Ahmet Selçuk İlkan bir şiirinde der ya "Vefa nasılsa eskimiş unutulmuş bir semtin adı", istedim ki öyle olmasın, Göğüs Cerrahisi'ni bugünlere getiren hocalarımızı, meslektaşlarımızı unutmayalım, vefa gösterelim. Vefa göstermeyene vefa gösterilmez, unutanlar da gün gelir unutulmaya mahkum olurlar. Biz bize düşeni, yakışanı yapalım yeter. 
Prof.Dr. İrfan Yalçınkaya



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

KONGRE VE TOPLANTI DÖNEMİMİN BİLANÇOSU

KONGRE VE TOPLANTI DÖNEMİMİN BİLANÇOSU   İlk katıldığım kongre : Türkiye Solunum Araştırmaları Derneği XXI. Ulusal Kongresi, Kuşadası, 2...