7 Mayıs 2024 Salı

AKCİĞER HİDATİK KİSTİ - PROF. DR. İRFAN YALÇINKAYA

AKCİĞER HİDATİK KİSTİ

Merhaba. Şimdi de Göğüs Cerrahisi Uzmanlık Dalı'nın uğraş alanlarından biri olan “Akciğer Hidatik Kisti” konusunu hazırladım. Bu konuda da bugüne kadar edindiğim bilgi ve tecrübemi, arşivimdeki dokümanları da kullanarak derse (seminere) yansıtmaya çalıştım. Konu hakkında Türkçe’deki tek kaynak kitabın editörlüğünü yapmış biri olarak, ülkemizde VATS uygulamasını akciğer hidatik kist vakalarında da uygulama fikrini ortaya atan ve Süreyyapaşa Göğüs Cerrahisi Kliniği’nde başlatan kişi olduğumu da hatırlatayım. Bu dersimi de hem stajyerler hem de asistan ve uzmanlar için hazırladım, mümkün olduğunca kısa ve öz tutmaya çalıştım, her zamanki gibi yaklaşık 40 dakikaya sığdırdım. Umarım faydalı olur. Bu sunumumu Filistin Gazze’de Soykırım sırasında şehit edilen meslektaşımız Op. Dr. Adnan El-Berş’in aziz hatırasına ithaf ediyorum.

07.05.2024 / Prof. Dr. İrfan Yalçınkaya



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

PROF. DR. İRFAN YALÇINKAYA YOUTUBE SEMİNER LİSTESİ

PROF. DR. İRFAN YALÇINKAYA YOUTUBE SEMİNER LİSTESİ Göğüs Cerrahisi’ne Giriş 2023 https://www.youtube.com/watch? v=YmLzMRh-Lss&t=5s Diyaf...